وب سایت افق نور

تلاش وب سایت افق نور ، ترویج فرهنگ بسیج است

وب سایت افق نور

تلاش وب سایت افق نور ، ترویج فرهنگ بسیج است

وب سایت افق نور

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.امام خمینی(ره)
ایمیل: websiteofoghenoor@yahoo.com
جیمیل: websiteofoghenoor@gmail.com
کانال ایتا:https://eitaa.com/ofoghenoor1

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

 

امروز،{شما جوانان} عناصر مؤثريد؛ ولى فردا ستونهاى انقلاب هستيد. توجه كنيد انقلاب را با ريشه‏ ها و مبانى فكرى و منطقيش بدرستى بشناسيد.                                                                                                                  مقام معظم رهبری (مدظله العالی)


گزارش خبری از مدل های ریش داعشی در ایران

ریش هایی که این اواخر شاید بیشتر از همه به چشم بیاید مدل ریشی است که به نام ریش «داعشی» معروف است! ریش بلند و پخشی که به شکل تقریبا نامرتبی روی صورت قرار گرفت است. البته جمعی از چهره های ورزشی و بازیگری هم به این مدل ریش علاقه نشان داده اند و به زودی شمار زیادی از این پسران را در سطح شهر ها ایران با این مدل ریش خواهید دید.

با توجه به تنفری که جامعه امروز نسبت به اعمال شنیع گروه تروریستی داعش دارد رواج این مدل مو قابل توجه است و اذهان عمومی را به این سمت سوق می دهد که در پس مد شدن «ریش داعشی» چه هدفی نهفته است.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رواج این مدل مو در سیمای جوانان ایرانی، اظهار کرد: جامعه ایرانی در کنار سایر جوامع بین المللی به بستر برخی فعالیت های اجتماعی با برچسب فرهنگ غربی ترویجی تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: مدهای غربی در حوزه پوشش و آرایش جوانان ایرانی را شاخه ای از تهاجم فرهنگی می توان برشمرد و تصریح کرد: استکبار جهانی با خروج از میدان نبرد نظامی و تجهیز در جبهه جنگ نرم با تزریق فرهنگ پوچ و ضد ارزشی غرب به جامعه ایران دنبال تخریب ماهیت فرهنگی اصیل ایران اسلامی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه این مطلب را افزود: هر کس هر رفتاری که دوست دارد را نمی تواند در بستر فرهنگ جامعه انجام دهد زیرا این رفتار ها با بهره گیری از نماد ها و پوشش های غربی در جامعه با کاربرد های خاص جنبه منفی ترویج فرهنگ غرب و دوری از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را دارد.

                     

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر با تأکید بر اینکه مد هایی مانند «ریش داعشی» بی شک جنبه سیاسی دارد، اضافه کرد: این مدل های غربی خواسته یا نا خواسته از سوی قشر جوان در جامعه ایجاد شبهه می کند و اینگونه مسائل جامعه اسلامی را زیر سؤال خواهد برد.

ایشان با بیان این موضوع که استفاده رفتاری از این مدها گاهی چشم بسته صورت می گیرد، از پیامد های سوء داخلی و خارجی اینگونه مدها در کشور خبرداد و ابراز کرد: اینگونه تبعیت ها از مد های غربی و استکباری در جامعه ایران اسلامی رفتار های سوء اجتماعی را به همراه دارد و دامنه آن ها در بدنه جامعه در حال وسعت است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه با انتقاد از عملکرد دستگاه های ذیربط و متولیان امور فرهنگی، اظهار کرد: این دستگاه ها باید دقت و نظارت و کنترل خود را بیشتر کنند زیرا اینگونه مدها بر دوش نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید هزینه های اجتماعی به همراه دارد.
                  

بیانات گوهر بار مقام معظم رهبری(مدظله العالی): در مورد فرهنگ و تهاجم فرهنگی {خطاب به مسئولین و دست اندرکاران فرهنگ)

رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان، تاکید ویژه‌ای بر مسئله فرهنگی و شکل گیری یک «جناح مومن فرهنگی» داشته‌اند؛ زاویه نگاهی که از ابتدای سال «فرهنگ و اقتصاد با رویکرد جهادی» مورد تاکید ایشان بوده و حتی ایشان تاکید داشته‌اند که فرهنگ از اقتصاد پراهمیت تر است اما مهم‌ترین کلیدواژه‌های سخنان رهبری چه بوده است؟
حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیانات‌شان بر نگرانی‌هایشان نسبت به حوزه فرهنگ تاکید مجدد داشته اند؛ مسئله ای که منجر به نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در این باره و تاکید بر پیگیری دقیق منویات رهبری شد اما این نامه نگاری و برخی تحرکات رضایت‌ بخش نبود و مقام معظم رهبری همچنان راهبردهای مهمی را در خصوص حوزه فرهنگ متذکر شدند و ظاهراً این تذکر در دیدار ایشان با شعرای جوان نیز تکرار شده است
در سال‌های گذشته، واژ‌هایی چون «شبیخون فرهنگی»، «تهاجم فرهنگی»، «جهاد فرهنگی» و «تعامل فرهنگی» را می توان مهم ترین کلیدواژ‌ه‌های رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر خواند که ایشان در این محورها، سخنان مفصل و مبسوطی داشته‌اند و نگرانی‌هایشان را متذکر شده اند.
با این وجود، در بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب که بر فرهنگ متمرکز بوده، واژه‌های دیگری پررنگ تر به نظر می‌آید که اشاره به آنها، در طراحی راهبردهای موثر فرهنگی توسط مسئولان ارشد و پیاده سازی توسط مسئولان میانی موثر خواهد بود؛ راهبردهایی که اگر همه جانبه نگر باشند، می‌توانند زمینه ساز ایجاد یک تحول عظیم در حوزه فرهنگ شوند.

                

11 جملۀ کوتاه از سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، در مورد فرهنگ و تهاجم فرهنگی

1)- آن چيزى كه خطر جدى است، تهاجم فرهنگى است.

2)- اشكال ضايعات فرهنگى اين است كه زود فهميده نمی ‏شوند.

3)- انقلاب فرهنگى و اصل فرهنگ ملى و اسلامى ما، در معرض تهديد دشمنان قرار دارد.

4)- اين جزو وظايف دولت اسلامى است كه در اين آشفته بازار احتمالى، يا حتى غير آشفته بازار، در بازار عرضه ‏ى فرهنگ و عقيده و اخلاق، نگذارد عائله‏ ى او - يعنى ملت - دچار گمراهى بشوند؛ يعنى همان احساسى را كه انسان نسبت به زن و بچه‏ ى خودش دارد، همان را بايد نسبت به ديگران هم داشته باشد.

5)- برگشت به فرهنگ فاسد و منحط غرب در جامعه‏ ى انقلابى و اسلامى ما محال و ممنوع است.

6)- بسيارى از مشكلات امروز و ديروز ملت ايران، ناشى از تدابير و اعمال خصومت و بغض و كينه‏ ى دشمنان اسلام است كه انواع مشكلات اقتصادى و فرهنگى را تزريق میكنند تا شايد بتوانند نظام جمهورى اسلامى را متزلزل كنند!

7)- فرهنگ یک ملت است که می تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند.

8)- در تهاجم معنوی ، تهاجم فرهنگی، تهاجم نرم، شما دشمن را در مقابل چشمتان نمی بینید هوشیاری لازم است.

9)- تهاجم فرهنگى يعنى يا تهاجم به وسيله‏ ى ابزارهاى فرهنگى، يا تهاجم به وسيله‏ ى عناصر فرهنگى.

10)- ما دشمنان فرهنگى زيادى داريم، مبارزه با اسلام و انقلاب به صورت فرهنگى، يك چيز جدى است. اين چيزى كه ما به آن تهاجم فرهنگى میگوييم، يك امر واقعى و حقيقى است. الان باورهاى سياسى ما، با ابزارهاى فرهنگى دشمنان هدفگيرى می شود. باورهاى دينى ما هدفگيرى می‏ شود. عادات حسنه‏ ى ملت ما مورد تهاجم قرار می‏گيرد و هدفگيرى می شود. اين كار خيلى هم دقيق انجام میگيرد.

11)- میدانيد عقبه‏ ى فرهنگى دشمن تا كجاهاست؟ مجلات، روزنامه ‏ها، راديوها، ماهواره‏ ها، تشكيلات عظيم، كتاب‏نويسي ها، مزدورهاى قلم‏ به‏ دست و قلم‏ به‏ مزد، همه، عقبه‏ ى فرهنگى استكبارند!